Program: wykłady teoretyczne i pozostałe przedmioty

Wykładowcy


dr KAROL ŚLUSARSKI
(teoria i kształcenie słuchu)

Urodzony w 1983 roku w Kielcach. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Na wyżej wymienionej uczelni ukończył studia pierwszego stopnia z wokalistyki jazzowej – klasa mgr Agnieszki Wilczyńskiej – Murakowskiej, a następnie licencjackie i magisterskie z kompozycji i aranżacji jazzowej – klasa dr hab. Jacka Glenca, prof. AM, kształcąc się w trybie niestacjonarnym. Drugi z kierunków ukończył z wyróżnieniem w 2011 roku. Następnie rozpoczął niestacjonarne studia trzeciego stopnia i otworzył przewód doktorski na wyżej wymienionej uczelni. W 2020 roku uzyskał stopień doktora sztuki, pod kierunkiem promotora prof. dr hab. Andrzeja Zubka.
Jego dokonania artystyczne na niwie kompozycji i aranżacji łączą się ze współpracą z zespołem Tempero, prowadzonym przez Konrada Ligasa, co zaowocowało koncertami w krakowskich klubach jazzowych, oraz w Niemczech. Przede wszystkim jednak aranżuje dla Big Bandu Małopolskiego prowadzonego przez prof. dr hab. Ryszarda Krawczuka. Dzięki temu jego twórczość była zaprezentowana na międzynarodowych festiwalach jazzowych w Polsce i na Słowacji, a w koncertach wzięli udział znakomici soliści, tacy jak Michał Urbaniak, Rosario Giuliani, czy Adam Bałdych. Jego aranżacja znalazła się także na albumie płytowym Big Bandu Małopolskiego „Live at Młyn Jazz festival II”. Warto nadmienić, iż napisał również aranżacje smyczkowe na koncert Billy Cobham z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach.
Posiada także doświadczenie w pracy dydaktycznej, gdyż jest zatrudniony w Akademii Muzycznej w Krakowie, Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach, oraz od 2011 roku w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Do jego obowiązków należy nauczanie przedmiotów związanych z teorią muzyki jazzowej.

dr ANDRZEJ MĄDRO
(kształceniu słuchu, literatura muzyczna, historia jazzu)

Teoretyk muzyki, absolwent, a obecnie wykładowca Akademii Muzycznej w Krakowie. Członek International Association for the Study of Popular Music oraz Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Od 2007 roku jest także nauczycielem przedmiotów teoretycznych w Szkole Muzycznej II st. im. B. Rutkowskiego. W ramach pracy dydaktycznej bada możliwości zastosowania nowych rozwiązań technologicznych: interaktywnych systemów MIDI, programów komputerowych oraz komunikacji sieciowej. Autor witryn internetowych z ogólnodostępnymi materiałami z zakresu historii jazzu i historii muzyki popularnej. Od 2017 jest współorganizatorem Konkursu Współczesnej Muzyki Dziecięcej i Młodzieżowej „Srebrna Szybka”. Za swoje osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze w 2015 roku otrzymał Nagrodę Prezydenta Miasta Krakowa.
W kręgu jego zainteresowań naukowych mieści się przede wszystkim muzyka XX i XXI wieku, również ta znajdująca miejsce na gatunkowych i estetycznych pograniczach sztuki: elektroakustyczna, progresywna (od rocka do djentu) oraz jazz. Autor monografii Muzyka a nowe media, za którą otrzymał Nagrodę im. Ks. Prof. Hieronima Feichta nadawaną przez Sekcję Muzykologów Związku Kompozytorów Polskich (2017) oraz rekomendację i Nagrodę Publiczności za najlepszą książkę o muzyce wydaną w roku 2017 w Konkursie Polskich Krytyków Muzycznych „KROPKA” (Fundacja MEAKULTURA, 2018). W roku 2019 otrzymał odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.



red.ANTONI KRUPA
(historia jazzu)

Muzyk, bluesman, kompozytor, autor tekstów, dziennikarz, publicysta, producent muzyczny. Grał w zespole Jazz Band Ball Orchestra i w Grupie Wiem Marka Grechuty. Napisał książkę „Miasto błękitnych nut – czyli historia krakowskiego jazzu” Za napisanie której otrzymał nagrodę przyznawaną przez Jazz Club Melomani, zwaną Jazzowym Oscarem. Jest autorem radiowego cyklu Historia Krakowskiego Jazzu. Jest producentem płyt Zbigniewa Seiferta, Janusza Muniaka, Andrzeja Cudzicha, Adama Kawończyka. Brał udział w audycji Radia BBC na temat legendarnej sesji Milesa Davisa „Kind of Blue” obok jedynego żyjącego wówczas muzyka tej sesji – perkusisty Jimmy’ego Cobb’a. Na antenie Radia Kraków przeprowadził wywiady m.inn z Joe Zawinulem, Nigielem Kennedym, Gordonem Haskellem i prawie wszystkimi polskimi muzykami jazzowymi. Jest jedynym dziennikarzem który nagrał wywiad ze Zbigniewem Seifertem. Nagrał cztery autorskie płyty Pierwszą z nich stworzył wspólnie z Jarosławem Śmietaną.

mgr SZYMON PIOTROWSKI
(technika studyjna oraz solfeż barwy, podstawy elektroakustyki)

„5zym” (ur. 12 maja 1979) – muzyk, kompozytor, producent muzyczny, realizator dźwięku i nauczyciel akademicki. Absolwent Wydziału Wibroakustyki i Inżynierii Dźwięku AGH oraz studiów podyplomowych Music Recording and Production na Stavanger University w Norwegii.
W 2014 zdobył w konkursie nagraniowym organizowanym przez Audio Engineering Society złotą nagrodę w kategorii „Traditional Studio Recording”. Skomponował muzykę autorską do animacji Jeremiego Collinsa „The Wild Inside” oraz zrealizował postprodukcję dźwięku do wielu projektów video w kanadyjskim Banff Centre for Arts and Creativity. Współpracował przy nagraniu kilkudziesięciu płyt jako instrumentalista, producent i realizator, w tym produkcji wydawanych m. in. przez Universal Music Polska, ONIONWAVE, Lynx Music. Zrealizował również dźwięk do dużej ilości teledysków i video koncertowych. Od 2006 prowadzi w Krakowie własne studio Psychosound.
Jest wykładowcą z zakresu realizacji nagrań i produkcji muzycznej na Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie[11], Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie, a także w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej.