Wykładowcy w klasie fortepianu:
Urodził się 24.11.1981 r. w Sanoku. W 2005 r. ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie, w klasie fortepianu prof. Andrzeja Pikula.
W latach 2006 – 2008 był studentem Danilo Perez’a i Jerry Bergonzi’ego na wydziale jazzowym New England Conservatory of Music w Bostonie (USA) w ramach Presidential Scholarship, przyznanego przez Helena Foundation. Jest czynnym muzykiem sesyjnym. Współpracuje i występuje ze znakomitościami sceny jazzowej polskiej i zagranicznej: Tomasz Stańko, Piotr Baron, Anna Maria Jopek, Jacek Kochan, Leszek Możdżer, Maciej Sikała, Adam Pierończyk, Piotr Wojtasik, Darek „Oles” Oleszkiewicz, Grzegorz Nagórski, Janusz Muniak, Henryk Miśkiewicz, Zbigniew Namysłowski, Bronisław Suchanek, Zbigniew Wegehaupt, Marek Bałata, Dorota Miśkiewicz, Walk Away, Marcus Miller, Joey Baron, Jon Balke, Jon Fält, Lee Konitz, David Liebman, George Garzone, Eddie Henderson, Anders Jormin, Nguyen Le, Tony Malaby, Gary Thomas, Marilyn Mazur, Eric Marienthal. Uczestniczy także w projektach z muzykami młodego pokolenia: Maciej Obara International Quartet, Noise Trio (muz. elektroniczna z elem. jazzu), New Bone, Power of the Horns.
W swoim dorobku ma nagrania dla Radia i Telewizji oraz płytowe. Koncertował w wielu krajach Europy w Azji, USA, Ameryce Południowej, Afryce i Australii. Oprócz czynnej działalności koncertowej prowadzi także działalność dydaktyczną na stanowisku adiunkta w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji w Akademii Muzycznej w Krakowie oraz jako wykładowca w Instytucie Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach i Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej.
W czerwcu 2013 r. nakładem wydawnictwa ForTune®, ukazał się pierwszy autorski album Dominik Wania Trio prezentujący jazzowe opracowanie jednego z wybitnych dzieł fortepianowych Maurice Ravela „Miroirs”.
W kwietniu 2014 r. Dominik Wania został uhonorowany nagrodą TVP Kultura „Gwarancje Kultury 2014” oraz dwiema nagrodami Fryderyk 2014 w kategoriach Jazzowy Album Roku i Debiut Roku.
W listopadzie 2015 r. nawiązał współpracę z jednym z najwybitniejszych kompozytorów muzyki filmowej Zbigniewem Preisnerem i wziął udział w nagraniu płyty z nowymi kolędami pt. „W poszukiwaniu dróg”. Album uzyskał status „Platynowej Płyty”. Ponadto dokonał wielu nagrań muzyki filmowej oraz uczestniczył w spektaklu „2016 Dokąd”.
W styczniu 2017 r. brał udział w nagraniu płyty „Unloved” zespołu Maciej Obara Quartet, zrealizowanym dla najbardziej prestiżowej obecnie wytwórni ECM. W ankiecie Jazz Top 2017 r. magazynu Jazz Forum płyta ta została uznana za Album Roku, a Dominik Wania uzyskał pierwsze miejsce w kategorii Fortepian. Ponadto w ankiecie Polish Jazz uzyskał tytuł Muzyk Roku 2017.
Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzycznej w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Jest laureatem pierwszych nagród na konkursie Jazz Juniors w Krakowie
w 1989 i 1993 roku, oraz trzeciego miejsca na Międzynarodowym Konkursie Improwizacji Jazzowej w Katowicach w 1992 roku. W latach 90-tych współpracował z Big Bandem Zygmunta Kukli uczestnicząc w festiwalach w Opolu i Kołobrzegu. Był członkiem zespołu Mariusza Lubomskiego, kwintetu Marka Bałaty. Towarzyszył w koncertach Maryli Rodowicz, Zbigniewowi Wodeckiemu. Uczestniczył w powstaniu zespołu Brathanki.
Był jednym z założycieli i muzyków zespołu Indigo z Magdą Steczkowską. Jest cenionym muzykiem sesyjnym (Chłopcy z placu broni, Tilt, Wawele, Pudelsi).Od lat prowadzi działalność edukacyjną ucząc w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Jest aranżerem i autorem muzyki dla wielu wykonawców (Olek Klepacz, Anna Treter, Andrzej Krzywy, Magda Steczkowska, Beata Bednarz, Piotr Salata). Tworzy muzykę do spektakli i filmu.
Za ścieżkę dźwiękową do filmu ” Heniek „otrzymał I nagrodę w konkursie na Festiwalu Muzyki Filmowej im. Komedy w Ostrowie Wielkopolskim. Obecnie współpracuje z Magdą Steczkowską, Formacją Nieżywych Schabuff, zespołami Pod Budą, Krakowskim Przedmieściem, Piwnicą Św. Norberta, Anną Treter, Olkiem Klepaczem, Katarzyną Jamróz, Agnieszką Grochowicz.
Jest leaderem własnej formacji smoothjazzowej Kreszendo.
Pianista, kompozytor, aranżer, muzyk o szerokich zainteresowaniach stylistycznych i instrumentalnych. Absolwent wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach (kompozycja i aranżacja) i Studium Jazzowego „Bednarska” w Warszawie (fortepian). Lider własnej formacji jazzowej Kali – Fonia grającej jazz akustyczny. Wykładowca międzynarodowych warsztatów Jazzowych oraz wykładowca fortepianu i akordeonu w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Jest również cenionym muzykiem sesyjnym.
Współpracuje ze znanymi artystami polskiej sceny rozrywkowej. Od 2005 roku jest członkiem zespołu Golec Orkiestra.
mgr KAJETAN GALAS
Organista, pianista, edukator, od 2010 roku w ścisłej czołówce polskich organistów jazzowych według corocznej ankiety magazynu Jazz Forum, oficjalny artysta Hammond Polska i Hammond Europe. Absolwent klasy fortepianu jazzowego Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Krakowskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, studiował również w ArtEZ Enschede w klasie Organów Hammonda. Stypendysta Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, wielokrotny stypendysta rektora Akademii Muzycznej w Krakowie, laureat nagrody fundacji My Polish Heart; laureat konkursów jazzowych m.in. Blue Note Jazz Competition, Jazz nad Odrą, Azoty Tarnów International Jazz Contest, Novum Jazz Festival, Krokus Jazz Festival.
Lider autorskiej formacji Organ Spot, z którą wydał debiutancki album w 2012 roku. Członek wielu zespołów, m.in. Yarosh Organ Trio, Patrycjusz Gruszecki Trio, Jacek Niedziela-Meira Trio, Bartosz Pernal Quartet, Małgorzata Zuber Quartet, przez kilka lat współpracował z Januszem Muniakiem współtworząc jeden z jego ostatnich muzycznych projektów.
Nagrał sześć długogrających albumów muzycznych wydanych na płytach CD: „Organ Spot” zespołu Organ Spot (2012), „Yarosh Organ Trio” zespołu Yarosh Organ Trio (2016), „Something about” Patrycjusza Gruszeckiego (2017), Ferias no Brasil zespołu Jamioł-Galas-Piątek wraz z Piotrem Baronem (2018), „Alterakcje” Yarosh Organ Trio (2018) oraz „Burrelhouse” z triem Jacka Niedzieli-Meiry. Jego wykonania znajdują się na wielu innych płytach – m.in. na albumach Mirosława Sitkowskiego z Krzesimirem Dębskim, czy Jazz in Academia – wydawnictwie Akademii Muzycznej w Krakowie, kompilacjach The Best of Cracow Jazz czy „Trójkowej” składance Piotra Kaczkowskiego – Minimax.
Od 2019 roku prowadzący klasę Organów Hammonda w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej.
Współpraca:
Pianista i kompozytor. Ukończył studia na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Jest laureatem wielu krajowych i zagranicznych konkursów dla pianistów jazzowych. Występował w wielu klubach jazzowych oraz na festiwalach muzycznych zarówno w Polsce jak i za granicą. Grał z czołowymi polskimi jazzmenami, jak również z wielkimi gwiazdami światowego jazzu – Janusz Muniak (sax), David Friedman (vib), Ronnie Burrage (dr), Brad Terry (cl), Steve Grover (dr), Vitold Rek (bass), Piotr Wojtasik (tp), Zbigniew Namysłowski (sax), Charlie Mariano (sax), Denny Goodhew (sax), William Galison (harm), Jarek Śmietana (guit), Andrzej Cudzich (bass), Maciek Sikała (sax), Janusz Stefański (dr), Jadwiga Kotnowska (flute), Marek Bałata (voc). Autor wielu kompozycji jazzowych, tworzy muzykę do spektakli teatralnych i telewizyjnych, często porusza się na granicy muzyki klasycznej i jazzu. Wspólna trasa koncertowa po Europie z Nigelem Kennedy.
Joachim Mencel jako wykładowca jest zapraszany na workshopy – warsztaty muzyczne w Polsce, Wielkiej Brytanii i USA. Obecnie głównym autorskim projektem Joachima Mencla jest jmTrio.